Wejście w życie nowego rocznego rozkładu jazdy nie przyniesie dużych zmian w ofercie na styku województw wielkopolskiego i łódzkiego. Marszałkowie nadal będą zamawiać połączenia u trzech operatorów: Polregio, ŁKA i KW. Ten ostatni będzie uruchamiał kursy nie tylko do Łodzi, ale i do Kutna.
W ostatnich latach władze województw wielkopolskiego i łódzkiego wprowadziły kilka istotnych zmian w ofercie obowiązującej na styku regionów. Główną rolę w przewozach między Poznaniem i Łodzią przez Ostrów Wielkopolski zachowało Polregio, ale trasę obsługują też samorządowe spółki Koleje Wielkopolskie i Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Część połączeń kategorii Regio wydłużono zaś do Warszawy (na odcinku Łódź – Warszawa kursują jako interRegio).
Główny przewoźnik to nadal Polregio
Wejście w życie nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów nie przyniesie natomiast kolejnej rewolucji. – Zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe połączenia realizowane przez Polregio na trasie zarówno z Poznania, jak i z Ostrowa Wielkopolskiego do stacji Łódź Kaliska – stwierdza Biuro Komunikacji Zewnętrznej i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Poznań z Łodzią wciąż będą więc łączyć cztery pary kursów. Trzy kolejne uruchomione zostaną w krótszej relacji z i do Ostrowa.
– Zachowane zostaną też bezpośrednie połączenia do i z Warszawy Wschodniej. Liczba par kursów w przyszłym rozkładzie nie zmieni się względem obecnego – wskazują służby prasowe marszałka. Wciąż kursować będą zatem pociągi „Prosna” i „Lutynia” z Poznania. Ofertę uzupełni jedna para w relacji Ostrów Wielkopolski – Warszawa. Wszystkie pociągi będą wjeżdżać na stację Łódź Kaliska, gdzie zmienią kierunek jazdy.
KW codziennie, ŁKA tylko w weekendy
Jedną parę kursów z Poznania Głównego do Łodzi Kaliskiej będzie zaś, podobnie jak dziś, uruchamiać własny przewoźnik województwa – Koleje Wielkopolskie. W rozkładzie pozostaną też weekendowe pociągi przyspieszone Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przypomnijmy, że łódzki operator rozważa objęcie tych kursów rezerwacją miejsc.
Poza ciągiem Poznań – Ostrów – Łódź (z wykorzystaniem linii 14) województwa łączy też magistralna linia 3 (E20). – Bez zmian w zakresie liczby par funkcjonować będą połączenia do i z Kutna operatora KW – usłyszeliśmy. Pociągi tej spółki docierają do ważnego węzła w północnej części województwa łódzkiego cztery razy dziennie.
– Uzgodnienia w zakresie funkcjonowania połączeń stykowych z województwem łódzkim w rozkładzie jazdy edycji 2025/2026 nie przewidują istotnych zmian w ofercie przewozowej – podsumowuje UMWW. Nowy grafik połączeń wejdzie w życie 15 grudnia. Będzie obowiązywać przez kolejnych 12 miesięcy, przy czym kilkakrotnie wprowadzane będą korekty związane głównie z pracami infrastrukturalnymi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.